2008-10-14

Spänning i klassrummet...

Vi har lektion nu. En lektion som innebär att alla studenter ska installera ett program på sina datorer, därefter ska programmet funka och alla ska vara glada. Däremot så blev inte det resultatet. Ingen lyckades installera programmet förutom jag å en konstig tysk kille...jag kände mig nöjd. De andra är galet frustrerade, inklusive läraren. För att lösa problemet kallar skolan in sin dataexpert Britt. Hör bara på namnet, Britt, låter det som en dataexpert? Sen när en liten tant på 60+ kommer in höll jag på att smälla av, dethär är ju för sjutton ett tekniskt universitet. Var hon det bästa de kunde komma upp med i dataexpertväg? Ja ja, sen börjar hon på norska förklara för alla utbytesstudenter från Uganda å Nepal hur installationen ska gå till. Måste jag meddela att de inte fick igång instalationen?!
Nu har klassrummet istället invaderats av 6 afrikaner som ska hjälpa till. De pratar engelska=bra, de verkar kunna datorer=bra men, de verkar alla ha olika åsikter om hur installationen ska gå till=inte bra! Ljudnivån härinne är som på ett dagis med 48 ungar med megafoner. Nu går jag hem...

3 kommentarer:

HellaBella sa...

Hade velat sitta som en fluga på väggen för att beskåda detta ;)

IDA sa...

Känner att en kommentar skulle sitta fint.
Känner att jag tycker lite synd om den där britt. och än mer synd om dig som fick sitta kvar trotts att du hade varit så skicklig. hehe
tur att universitetet är på topp.
Kan du snälla inte skriva om dina amerikanska vänner. älskar dig

Kommunaltjänstemannen sa...

Lilla raring du verkar rätt. Tänk att din mor oxå fått bli något slags dataguru på ålderns höst. Vi små grå tanter kan massor av bra saker även om resultatet inte alltid blir det önskade. Men hon var kanske bra på att laga mat. Här är allt som vanligt och den lille bara växer. Häromdan satte han i sig tre avocado som jag lagt att mogna bland äpplena. Han roar sig själv när ingen leker med honom. Han har lärt sig att hämta skojiga saker i min sopsorteringsanläggning som han pulveriserar på den persiska mattan. Ätit upp två träslevar och en toaborste oxå.... Och vi har inga skosnören på de skor som inte står på hatthyllan.
Kram modern som oxå älskar dig