2008-10-06

Sverigebesök

I helgen har jag haft Sverigebesök, det är alltså inte jag som har besökt Sverige, utan Sverige har kommit till mig. Eller det var ju inte hela Sverige som var på besök i min lilla by, utan två representanter vid namn Kristina å Erik. Mycket bra representanter om jag får säge det själv :D Kristina är en klasskamrat från KTH (eller nästan från gymnasiet till och med) och Erik är tillhörande pojkvän. Då de ska flytta hit i Januari så var de här på besök för att uträtta lite viktigtheter. Typ jobbintervju, träff med studievägledningen och lägenhetsundersökninng och självklart för att träffa mej! Det vi har gjort i tre dagar är att vandra genom den regniga staden iförda regnställ. Tror inte att det finns en gata i Trondheim där våra ivriga fötter inte har trampat. Jag känner till varenda liten avkrok i hela byn nu. Detta är ju bra för alla (?) som ska komma å hälsa på, då kan jag vara jordens bästa guide. :P
Sammanfattningsvis var helgen mycket bra, och jag kände mig nöjd med att få prata och lyssna på svenska :) Det händer nämligen inte allt för ofta.
Åter till studierna som blev lidande under mitt besök...konstigt?!

1 kommentar:

HellaBella sa...

Kul med lite sällskap!