2009-03-08

Ballerina

Norge Norge...ni kan ju inte bara ändra på jordens lagar. Ett Ballerinakex har nougatfyllning och ett Singoallakex har hallonfyllning och nån vit gegga. Så är det och så ska det vara! Då kommer Norge och gör om...döper Singoalla till Ballerina. Som tur är har de inte döpt Ballerina till något annat, då hade ju katastrofen varit ett faktum. Jag undrar om Göteborgs kex vet hur läget är här i Norge?!
Förutom kexkatastrofen så är allt bra. Både jag och husvärdens son (han har ännu inget namn) överlevde elen, och mikron fungerar...
Tillbringade gårdagskvällen med middag i min tidigare lägenhet. Kände genast igen mig på lukten, men vi dövade den med vitlök och då är det helt ok. Tysken bjöd på en jättegod soppa och jag å Amerikanen var nöjda å mätta. Sen gick jag å Nils (tysken) till Samfundet å satt å snackade bort flera timmar, jag var nöjd! Ha e en bra karl tysken!
Nu ska jag försöka göra nån nytta, typ femtioelva övningar som jag har sparat lite till bättre tider... Är dock inte helt övertygad om att de bättre tiderna är idag, men jag får se.

4 kommentarer:

HellaBella sa...

Det kanske blir en tysk ättling för din del, eller...

Kommunaltjänstemannen sa...

Hallå! vad kul med en tysk ättling, då får jag använda mina språkkunskaper. De i tyska överträffar det mesta.

Linnea sa...

Oj oj oj vad ni kunde tolka saker å ting :P Jag och tysken har en mycket bra vänskap och den är helt utan attraktion (från min sida).
Jag är ledsen mamma men du får briljera med dina kunskaper på nåt annat sätt :P
Och som det ser ut nu så tror jag inte att det blir nån norsk ättling heller...men jag har ju några månader på mig :D

IDA sa...

haha.. jag skrattar så jag gråter hade missat dina inlägg ett tag och nu håller jag på att dö. hehe låter stabilt med el-killen. jag förstår hur det är i Norge :P
I morgon åker jag till Tokyo =) underbart hihi
vem vet jag kanske lägger upp lite bilder. om inte här så på facebook
Älskar dig pussar från lilla syster yster