2009-03-05

spännande besök?

Alldeles nyss, när jag satt hemma i soffan å tittade på TV, så knackade det på dörren. Jag öppnade, och in stormade husvärdinnans son...rökandes och stinkande av alkohol. han mumlade nåt på tröndersk om att han skulle ordna nåt med el å säkringar i kök å badrum, för att det skulle komma någon inspektör. Han tyckte att i köket så skulle det fixas med ett nytt eluttag, för att man inte skulle använda skarvsladd i köket det var tydligen osäkert. Jaha tänkte jag... Sen öppnade han en öl och tände en cigg, med förklaringen att han kände sig lite ostabil idag (bakis?), och började arbeta. Jag kan inget om el, men brukar man inte stänga av huvudströmmen innan man börjar? Han borrar å flåsar å stånkar, och ibland vill han ha en hjälpande hand. Jag står å försöker undvika att få stötar, hjälper gummistövlar? Hittills har han lyckats borra typ 15 nya hål (på en yta av 15*30 cm och hur de ska användas är mycket oklart... Nu har han förflyttat sig till badrummet där han ska fixa nåt...spännande spännande
Oj, visst dax för öl nummer två nu, bra där.
Jag konstaterar att jag inte tror på kombinationen öl, el, cigg och huvudströmmen på...men jag kanske är fånig?!

3 kommentarer:

HellaBella sa...

Lever han fortfarande eller ligger han på köksgolvet med rök ur öronen???

HellaBella sa...

Lever du fortfarande, eller har du blivit bostadslös eftersom lägenheten brunnit upp??

Kommunaltjänstemannen sa...

Hej! Jag har alltid haft en dragning till det spännande och detta var utan tvivel spännande. Jag har själv prövat en del som fått proppat att gå och känner man sig osäker så är det bra att ta till lite bedövningsmedel innan man börjar....