2009-03-02

Inspirerande utsikt

Jag funderar på att göra en turistkatalog för att välkomna folk till Trondheim, en otroligt vacker stad...eller? Här är utsikten från mitt sovrumsfönster, inspirerande va?! Dock vill jag poängtera att man ser både Nidarosdomen (tornet bort till höger), E6:an och fjällen (bort till vänster). Det är inte fy skam det haha. Sen att vädret varierar från snö - till slask - till regn - och tillbaka till snö gör ju inte intrycket bättre. (självklart valde jag med avsikt en molnig dag) :P Dock känns det ju väldigt norskt att få bo längs E6:an, den är ju som Norges pulsåder, går hela vägen från Svinesundsbron till Kirkenäs.
I helgen hade vi dock underbart väder här i Trondheim, solen sken som en galning. Jag tog mitt kaffe och satte mig på balkongen (med utsikt åt andra hållet) och lapade solstrålar. Underbart! Trodde i något svagt ögonblick att våren var påväg, ända tills det på kvällen blev snökaos igen...
Nä nu ska jag dra mig till skolan igen, flitig som jag är...
Puss på er :D

4 kommentarer:

Anonym sa...

E6:an till höger i bild?
Tänk vad många pilgimer som avundats dig som ser Nidarosdomen. Tänk att det kanske knallat nån ända från Handen!
Här är nog Trondheimväder idag, blötsnö som ramlat ner inatt. Lite snö låg det sen innan och det har varit en del fina dagar men idag är det grått. Vi skulle ha lämnat Fiaten på verkstad idag men den gick inte att starta....
Nytt batteri.
Ida lånade mina skridskor igår för att hon skulle lära Janina att åka. Ida påstod att det nästan var lättare att ¨åka på mina 41:or än i sina 38:or....

Kram Mamman

Anonym sa...

Hej linnea!
Anine tipsade mig om den här bloggen... Hur står det till med dig? saknar du Sverige och KTH? Jag tycker det är ganska skönt att vara hemma men jag längtar efter våren...
Kramar!
Lollo

HellaBella sa...

Du hade bättre utsikt från din förra boning. Där var det iallafall ljust och grönt, byt tillbaka!
kram

Anonym sa...

I morgen har jeg 24årsdag som nordmann .. Men jeg er fremdeles ikke helt vant til dette ustabile været :S
Lyst til å legge en link fra siden din til siden min, snälla :)