2009-02-27

Funderingar på en läkarbrits

När man är hos läkaren och ska undersökas och de beordrar en att ta av sig till bara underkläder så finns det vissa saker, utöver skadan, som det är viktigt att tänka på.
Till exempel:
  • Varför har jag just idag valt att ha på mig ett par otroligt missfärgade och fula trosor? (Är dock väldigt glad över att jag inte använder string)
  • Hade det varit snällt att raka benen innan besöket så att den stackars norska läkaren slapp sticka sig på stubben?
  • Dömer hon mig för att jag inte har smala och vältränade lår?
  • Diskuterar läkarna patienternas val av trosor, och orakade ben under kafferesterna?
Samt tusen andra funderingar. Som ni kanske märker är jag inte helt bekväm i min patientroll...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är viktigt att vara hel och ren inunder, det sa min mamma, eller om det var nån annans mamma. Jag tror faktiskt att de smygfotat dig och sitter i kafferummet och skrattar.
Säger en som blev övertygad av det lilla barnet att ge sig ut på långfärdsskridskor och tog sig på darrande ben runt Magelungen!!

Mor

HellaBella sa...

Stackars läkaren, det var tur att denne inte var en man. Då hade du nog inte fått någon behandling... Krya på dig!