2008-11-28

Himlen kan vänta

Det går en dokumentär nu på SVT som heter "himlen kan vänta" och handlar om 5 personer mellan 20-40 som drabbats av väldigt dödliga sjukdommar. Känner man att ens eget liv är alldeles för bra kan man titta lite på programmet å sen inte må ett dugg bra efteråt. Det gör jag, smart Linnéa smart. Personerna har cancer och ALS, och de vet att de kommer dö, och tumörerna bara växer... Jag blir så himla engagerad, å för att sluta gråta måste jag kolla på fåniga barnprogram för att komma i stämning igen...det funkar ok. Jag skulle ju kunna sluta kolla, men nu har jag ju kommit in i handlingen, så nu måste jag ju se alla avsnitt även när jag inte vill.
Svensson svensson är en bättre serie för mig, man bryr sej inte, man skrattar lite å sen är man glad...mer må bra TV för mig tror jag...

Ikväll ska jag på julbord på norskt vis, ska bli spännande å se vad de äter här.
Tjo å tjim å glitter i håret!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad åt norrmännen?
Kabbeljo?

Har varit på hejdundrande kalas i helgen. U fyllde ett halvt sekel. Mycket skoj men kostar huvudvärk. Nu jöbb. Modern