2009-02-24

Invalido

Suck, jag är trött på min invaliditet. Nu har jag nämligen åldrats till 73...har så ont i ländryggen att jag inte kan röra mig. Vet inte vad jag har gjort men nåt är helt klart galet. När man ska ta upp saker från golvet finns det ju lite olika tekniker, man kan böja på benen och ta upp sakerna, eller man kan böja på ryggen. I mitt fall fungerar ingen av dessa tekniker, därför har jag en egen lösning, jag balanserar ner på ett böjt ben (mitt friska högra) med det vänstra utsträckt...en riktig cirkusakt. Detta går bra för det mesta, men inte i dushen, där finns det ju inte direkt någon plats för vänsterbenet att vara utsräckt. Någon mer erfaren som har lite tips på hur man blir av med smärta i ländryggen? Om jag är såhär invalid när jag är 23 då känns det ju som ett under om jag inte är rullstolsburen vid 40...
Ska iaf gå och gymma lite i eftermiddag och hoppas på ett under. Sen ska vi äta semlor :D Det är nog den bästa medecinen mot rygg å knäproblem har jag hört :P

1 kommentar:

monstretsmamma sa...

Strecha vännen. Böj ryggen bakåt och sedan famåt 15 ggr/dag så ska du se att det känns bättre. Dock kasnke svårt om du nite kan stödja på ett ben, men värt ett försök. (från en med ständig rygg värk :-))