2009-02-24

Nytt jobb :D

Yey! JAg har fått ett jobb. Har gått omkring här i Trondheim och varit otroligt fattig (vet inte vad som hände med stidielånet) så jag har desperat försökt få tag på ett jobb. Har varit omkring på olika cafeer och barer utan någon större framgång, men så fick jag tips om att man kunde söka till städföretag, sagt å gjort. Dagen efter ringde hon, och för två timmar sedan var jag på intervju. Det gick strålande, de älskade mig å sverige! Citat från chefen- "jag tycker vanligtvis inte om folk men dig älskade jag från första sekund" det känns ju alltid kul att höra :D Bra för egot. Det enda problemet är att de har förutsatt att jag ska jobba där över sommaren och sen typ hur längs som helst. Jag ska ju åka hem till Sverige typ 1:a Juni. Och ja, det logiska hade varit att säga direkt när vi satt där att jag bara ska bi i Trondheim några månader till, men det passede sig liksom inte. När man väl är på intervju så vill man ju så hemskt gärna ha jobbet att man lätt underhåller sanningen... Kan bli en typiskt jobbig situation senare, men jag får väl dra till med nån lögn om att jag blivit inkallad av försvaret att delta i finska-vinterkriget eller att jag har mördat någon och måste fly landet. Ja ja, det ska nog lösa sig.
Hur som helst, jobbet är ett städjobb, jag som alltid velat bli städerska...och jag ska köra omkring med en såndär städmaskinsak, inte det mest intressanta kanske men för 140 NOK i timmen så bryr jag mig inte. Hurra jag kommer kanske att ha råd att betala tågbiljetten hem i Juni.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Eventuelt kan du jo få deg en norsk kjæreste og bli boende ett eller ti år til :)

HellaBella sa...

Kul, inte dåligt betalt. Jag tror att jag flyttar dit. Dra den där med finska vinterkriget...jag vill höra vad de har att sätta emot det.

Anonym sa...

Din mor behöver dig och tycker nog att den eventuelle norske kjäreste får följa med till Svea rike!

Mor

Anonym sa...

yey städa ska va kul har jag hört :) hihi grattis blir kul att du lyckas ta dig hem igen. Ja annars hade vi lämnat dig där. helt klart. ;P pussa från syster