2008-08-29

Bergen

Är nu hemkommen efter två dagar i Bergen. Jag var där men en av kurserna jag läser. Det var en stor konferens som hette "Vann i By", mycket intressant och lärorik! Känner mig så otroligt viktig när jag får mingla med företag och högt uppsatta personer inom landsting o.dyl. Dock känns det alltid som att man inte riktigt hör hemma på sådana ställen, alla andra är ju viktiga på riktigt men jag är ju bara på låtsas. Eller? Jag kanske är viktig...
Hela resan, boendet och maten bekostas delvis av skolan och delvis av företag som går in med sponsring. Det enda jag behövde står för själv var...öh ingenting faktiskt. Vi blev tom bjudna på öl när vi var ute, och det är ju inte direkt som att ölen är sådär jättebillig i Norge. Att betala 70 NOK för 0,5 l är helt normalt...hallå jag är ju student och det förstår väl alla att ekvationen student och 70 NOK för en öl inte går ihop?!
Här är den typiska bilden av bergen (har inte tagit fotot själv...) dock är det ett stort fel på bilden, kan ni gissa vad???? Jo, felet är att det är sol på bilden, och som alla vet är det alltid regn i Bergen vilket vi fick erfara. Jag var väl förberedd i högklackat och tygjacka, inget paraply...det är bara för mesar. Jag är ju viking för sjutton gubbar!

Det var roligt att studera alla skolbarn i byn. Alla hade superregnställ, supergummistövlar och speciella regnskydd för skolväskor och cykelhjälmar. Det regnar alltså 2500 mm/år i Bergen jämfört med Stockholms 600 mm/år. Vem vill bo i Bergen?

3 kommentarer:

Kommunaltjänstemannen sa...

Du är en viktig och alldeles riktig person. Du är värd varenda öl som nått företag bjuder på.

Har du torkat än?

Modern

HellaBella sa...

Inte dålig att det regnar så mycket. Måste erkänna att det hade jag inte koll på. Tur att du är i Norge och kan lära mig ett och annat.

monstretsmamma sa...

Du är viktigt! Jätteviktig!!! Du är ju viktigast för mig efter Tomas och Joline!!! Sådeså...