2008-08-11

Norge....

Och så var man äntligen här, i Norge. Efter några jättehärliga dagar med mor och syster så har jag nu blivit lämnad åt mitt öde i staden Trondheim.
Utan nästan några komplikationer lyckades jag (med moraliskt stöd från mor å syster) hämta ut min lägenhetsnyckel, ta mig till rätt hus och få upp all packning. Den syn som sedan möter oss i det gemensama köket är bland det värsta jag sätt. Disk, sopor, mjölk sen april å tusen andra oidentifierbara saker. Mitt rum var däremot helt ok, städat, men ungefär lika inspirerande som de flesta studentrum... När packningen var uppe så var det dags för familjen att bege sig mot Sverige. Många kramar och mycket tårar senare så var jag alltså själv. (Är det ok att gråta när man är 22?!)

Ja ja, inget blir bättre av att man sitter inne och tycker synd om sig själv i sitt skitiga kök så jag hängde på ett gäng andra utbytesstudenter och spelade lite volleyboll. Det var skönt att rensa tankarna ett tag, även om volleyboll uppenbarligen inte är min bästa sport...
Efter 2 timmars spelande så kände jag mig redo för att ta tag i städningen. Fick hjälp av min korridorsgranne tysken. Han har ett namn som jag glömt bort, men han var en hejjare på att skrubba =) Vi fick tillslut rätt bra ordning, men badrummet har vi inte ens börjat med... När jag dushade imorse så hade jag stora problem med att försöka undvika att stå på det äckliga golvet, men nu är alla kroppsdelar utom fötterna rena och det kan man väl ändå se som positivt =P

Nu ska jag dra mot skolan och försöka få ordning på saker och ting, sen ska jag och disktysken nog få ordning på dethär snuskhålet.

Puss å klem fra Norge

2 kommentarer:

HellaBella sa...

Kul med inlägg från Norge. Ska med spänning följa dina äventyr och bravader...

Båten är ju jättefin. Ska bli kul och följa med på en segeltur senare (för vi väntar på en inbjudan...;)

kram,
Grannen vid brevlådorna

madde sa...

åhh stumpilumpan!!!fan va mysiga bilder,inte alls avis,nej då....härligt vackert,åhh va ja måste upp o hälsa på sen!!!kul o hänga me,kommer bli högläsning här i skarpan vet du;)
saknar din härliga energi o ditt underbara skratt,ta hand om dej tills vi ses,kärlek o frid!!!