2008-08-14

Sverige vs Norge

I förrgår hade vi en förelsäning för alla utbytesstudenter om Norge och dess kultur o.dyl. Den var faktiskt riktigt intressant och helt plötsligt inser man att vi nordbor kanske beter oss lite underligt i vissa situationer...men men. Hur som helst så kom föreläsaren in på förhållandet Sverige-Norge och sa då att de i norge helst vill ta ett spett och bända loss Norge från Sverige, och sen berättade han en typisk "Sverige-historia" aka "Norge-historia".
Efter föreläsningens slut talade jag med en man från Uganda och när jag sa att jag var svensk tittade han på mig med stora ögon och sa: "oh...are you allowed to be here? Don't they hate you swedes here in Norway?" Men jag lyckades hålla mig för skratt och berättade hur det egentligen ligger till. Trodde att alla hade fattat att det inte var på allvar...dock borde jag kanske gå under annan nationalitet i fortsättningen, isländsk kanske?!

Pussurur och kramurur fra Linneurrurirur

3 kommentarer:

madde sa...

hahaha gumman,aah du får nog gå under täckmantel i forts..sjukt kul,spar någracute grabbs t mej oxå;)faan va gött du har d,vill oxå fara iväg på äventyr,du e grymmast tjejen!!har precis haft högläsning,ingela o micke hälsar så gott o att du skriver otroligt bra gumman!!kärlek fr skarpnäck!!ps vi har din rygg om norskarna börjar moppsa..;)

HellaBella sa...

Kan tänka mig att du trivs som fina fisken där i vårt broderland...Hade din mamma med "gubbe" här på middag ikväll (visserligen fick de ta med maten själva, pizza) det blev en trevlig stund...

Unknown sa...

Jaha ja, här trodde man att man kände sina riktiga vänner, men tydligen inte... 2 år som smygbloggare!!! Vi är i chock!! Du verkar trivas som fisken i vattnet. Det bådar gott för vår framtid. Ser fram emot att höra mer nu när vi hittat fram till informationskällan =).
Kram på dig!!!!
Anna & Anine