2008-08-11

Med mor och syster på resa i grannlandet

Förra onsdagen begav sig mor, syster och jag ut på resa. Vi skulle bila upp genom Norge.
Onsdag morgon var vi redo för avfärd, eller nästintill redo. Jag hade fem stora väskor och de andra två lite lagom med packning så det var enkelt att inse att takbox var behövligt. Vi monterade vår lilla Thule enligt alla konstens regler och inser då att den lilla saken inte går att öppna, inte ens efter låsolja, moraliskt stöd från Robban (via tfn) och 20 minuters pillande. Men men takbox har man väl klarat sig utan i alla tider...så i vår inte allt för stora fiat klämde vi in mig, mamma, Ida, 7 st stora väskor , liggunderlag, kuddar, tält, spritkök och tre sovsäckar. Sen var det bara att åka =)
Norge låg där det förväntades ligga, och var precis så vackert och dimmigt som jag mindes det.

En av fjordarna, rakt upp och rakt ner...

Getter på vägarna. obs kolla in superfotografen själv in action =P
Man kan ju lätt tro att det bara sker get/får-möten på landsvägar...men inte i Norge här stöter man på dem på E6:an, livet blir på nåt sätt mer spännande då, framförallt för getterna =P









Syster yster tar sig en liten dusch i vattenfallet vi hade som granne en kväll. Det blev en blöt kväll!




Vår supersöta dockhushytte. Charmigt men otroligt smått. "Vi kallar dem tält" sa tjejjen i receptionen till mig, och det går att förstå varför.

Vattenfallet har ätit sig genom berget och vattnet är turkost!


Vad är väl en Norgeresa utan fiskkaker, potatismos och rödvin! (+ nugatti...)

2 kommentarer:

HellaBella sa...

Vilka bilder! Känner mig lite sugen på att resa dit nästa sommar...Ta hand om dig nu och städa inte ihjäl dig...

Kommunaltjänstemannen sa...

Mamman och Lillan är åter i selen och Lillan har dessutom passat på att flyga ut ur boet. Har inte ringt och gråtit en enda gång fastän hon flyttade igår!!!

Tack för en härlig rejse och kom ihåg " Feil ferdreitning- sno"

Modern