2008-09-11

Dagens lektion


Ibland är livet rätt härligt, även fast man måste vara i skolan. Dagens lektion började med samling klockan tio för avresa mot en vattenmätningsstation. Vi åkte buss i 30 minuter och gick sedan ut och lallade i skogen. Vi tittade lite på vatten å lyssnade lite på lärarna. Solen sken och jag drack kaffe och åt mariekex. Denna undervisningsform passar mig utmärkt!
Eftermiddagen ägnades däremot åt värre saker. Otrolig frustration över dataprogrammering, detta passar inte mig särskillt bra. Vid sju gav jag och tysken upp, även om vi bara lyckats göra hälften av uppgifterna. Deadlinen imorgon gör dock att vi troligen måste sitta uppe hela natten. Hejja kaffe! Eller nja, kaffe fungerar inte på mig. Jag kan dricka sju koppar innan jag går å lägger mig och sen sova som en stock i alla fall. Kanske ska jag locka mig själv med godis. Det funkar ju på hundar, så då borde det ju fungera på mig...











2 kommentarer:

Kommunaltjänstemannen sa...

O, vad härligt att höra och se att du hamnat på rätt ställe. Viisa släktdrag gör oxå att jag inte behöver tvivla på att jag är din mor. Det där med att släppa väder och att sova gott på kaffe!!!

Hella tränar med Tiwaz och r o jag har varit och tränat hos Lennart. Jag har gått med Balder och fått beröm för att han är så duktig. Jag har berättat att det är du som tränat honom.
Du. GÖR DIG INTE LÖJLIG INFÖR DINA KORRIDORKOMPISAR GENOM ATT SJUNGA MED I SIGNATURMELODIERNA TILL BARNPROGRAMMEN!

Anonym sa...

shuuu min vaxcra,galna,fd arbets o sjunga sånger på medis mitt i natten kompis!!låter helt underbart,va kul att du börjat med yoga!!!är det ashtanga yoga elr?fan måste oxå sätta igång nu,så jävla skönt för kroppen o själen,mindfullness...
kommer dra tebax t indien i feb för 2 mån,underbart o har lyckats lura med systrami i 2 veck haha..kommer dra runt själv sen så ska nog ta mej till nåt lummigt ashram o yoga o meditera uppe i bergen nånstans,aom....fan saknar dina galna upptåg o yatzy kvällar,visst har man d gött på arbetstimmarna haha..;)
ta hand om dej tjejen,o måste bara säga än en gång hur sjukt roligt d e o läsa din blogg!!!kramar o kärlek i massor;LOVE!!/madde