2008-09-10

Lingon?

I lördags var jag på en liten vandring/skogspromenad med några vänner. Eller jag vet inte om jag vill kalla dem vänner. Det var ett gäng galna tyskar, en kille från brasilien sen nåt fransktalande...å så jag. De är schyssta men otroligt tråkiga...men jag kunde ju inte gärna vända efter 10 minuter. Vädret var dock underbart, och jag trivs ju i skogen :D Under lunchpausen försökte tyskarna övertala mig om att lingonen i skogen var tranbär. Hallå jag är ju praktiskt taget uppvuxen i den svenska skogen, så nog kan jag se skillnad på tranbär å lingon! De gav sig dock inte trots all min visdom och påstod att den sylt man kan köpa på IKEA är tranbärssylt. Finns det ens tranbärssylt???

I skolan går allt däremot bra nu. Jag vet vilka kurser jag ska läsa och i vilket klassrum jag ska vara. Det är framsteg kan jag lova ;-) (Senast när jag var ensam å förvirrad i skolan var de andra på exkursion, det fick jag reda på igår, men men jag har ju sätt vattendrag förr...)

En positiv (?) sak är att vi har fått TV i vårt kök! Jag känner mig som hemma, de har SVT 1, SVT 2, TV 4 och barnkanalen. Sen alla norska kanaler förståss, men de svenska är så trevliga. Dock känns det lite som lillebrorskomplex från Norges sida. Skulle vi någonsinn visa norsk TV i Sverige?

Inga kommentarer: