2008-09-02

Föreläsning

Jaha klockan är nu 12.23 och min föreläsning började 12.15...jag är ensam i klassrummet och på nåt sätt känns det som att jag har missat nåt...inte ens föreläsaren är här. Ja ja jag ger det femton minuter till tror jag. Det finns ett jättebra system med speciella internsidor för de kurser som man tar, och där publiceras all viktig information. Det enda lilla problemet är att jag inte har tillgång till de internsidorna och då får man helt enkelt improvisera lite och som synes går det sådär. Men ja e int'bitter!

Igår var det fest på studenter samfundet (en måndag helt galet jag vet). Festen var dock bara för somliga utvalda, folk utvalda till en speciell grupp här på NTNU (Norges Teknisk-Naturvetenskaplige universitet) som heter serveringsgjengen. Serveringsgjengen jobbar på samfundet och serverar öl till törstiga studenter ett par ggr/månad, och självklart är jag med! Ett perfekt tillfälle för mig å träffa norrmän :P
Festen var rolig, men när man börjar 9 morgonen efter så är det smart att gå hem i tid, vilket jag faktiskt gjorde! Bra av mig :D

Jag är lätt förvirrad över skolan. Kurserna jag har valt är intressanta men på en aningen för hög nivå för mig, men jag ska nog klara det på nåt sätt. Dock vore det bra mycket enklare att klara kurserna om det faktiskt var föreläsning när det stod föreläsning på schemat. Eller är det en petitess? Måste tvinga någon att ge mig tillträde till dedär internsidorna, men Norge kanske har en konspiration mot Sverige?! Nästa vecka har jag nog fått ordning på allt...

För er som saknar mig allt för mycket så kommer här lite idolbilder :P

Som synes är jag mig rätt lik, men med en tuch av Norge tycker jag dock ändå ;-)

2 kommentarer:

HellaBella sa...

På något vi ser du lite mer galen ut på bilderna. Men det kan vara jag som ser fel...Ibland kan det vara en förutsättning att föreläsaren och studenten är på samma plats men inte alltid...

Kommunaltjänstemannen sa...

Man får inte ta det där med studierna för hårt. Man kan satsa på skrumplever (högt pris för den i Norge)istället. Hoppas du får till det med dina studier.

Modern